مدیریت شهری مشهد پای کار برگزاری انتخابات اکران‌های شهری با محوریت مشارکت در انتخابات در مشهد اجرای طرح مهرورزی با محوریت پیشگیری از اعتیاد در مساجد مشهد پرداخت مطالبات پیمانکاران شهرداری مشهد با همکاری بانک شهر | ۵۹ دستگاه اتوبوس وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود دعوت شهردار مشهد مقدس از مردم برای حضور باشکوه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ روایتی گرم از کوره‌های قدیمی آجرپزی مشهد که این شهر را ساختند دعوت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس برای حضور پرشور در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری اعمال‌قانون ۲۳۰۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۲ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گلایه ساکنان محله پنجتن مشهد از جولان موتورسیکلت‌ها در بوستان‌ها پنجمین جشنواره قلم در مشهد برگزار می‌شود مشهد شهر پیشگام در انتشار اوراق مشارکت ترافیک سنگین در کوثر، خیام و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۴ تیر ۱۴۰۳) اعزام بیش از ۳۳ هزار نیروی کارگری در مشهد به پروژه‌های شخصی توسط ایست‌کار‌ها هوای کلانشهر مشهد امروز آلوده است (۱۴ تیر ۱۴۰۳) راه اندازی ایستگاه ویژه غواصی و کار در اتفاع آتش نشانی مشهد آغاز کار ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد با محوریت خدمت رسانی به زائران قرائت میثاق‌نامه خدمت ۱۷۰۰ دانش‌آموخته علوم پزشکی در حرم امام‌رضا(ع) بایدو فرصتی که زائران از آن سهمی ندارند شهردار مشهد خبر داد: اجرای عملیات تراش و روکش آسفالت بولوارهای نامجو و ارشاد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

از جشنواره‌های رنگارنگ تا گل آرایی و آذین بندی شهری در ایام نوروز

  • کد خبر: ۱۵۶۵۹۲
  • ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
از جشنواره‌های رنگارنگ تا گل آرایی و آذین بندی شهری در ایام نوروز
معاونت محیط زیست و خدمات شهری و قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد، با اشاره به اقدامات انجام شده در چهارچوب استقبال از بهار و ایام نوروز امسال گفت: در این ایام، شهر با کاشت بیش از ۱۵ میلیون شاخه گل فضاآرایی و دو جشنواره نور و خشک منظر به مرحله اجرا درآمد.

به گزارش شهرآرانیوز، علی نجفی، در تشریح اقدامات استقبال از بهار۱۴۰۲ افزود: اقدامات شاخص استقبال از بهار امسال عمدتاً در حوزه فضای سبز، امکانات بهداشتی عمومی، جشنواره نور وخشک منظر، ساماندهی بازار ارزاق، عرضه نان و حوزه ایمنی شهری برنامه ریزی و اجرایی شد.

وی با بیان اینکه در نوروز امسال ۴۱۷۵ چشمه سرویس بهداشتی ثابت و سیار در اختیار زائران و مجاوران قرار گرفت اظهارکرد: این تعداد به نسبت سال گذشته ۴۳ چشمه سرویس بهداشتی ثابت و ۲۲۹ سرویس سیار بیشتر بود. معاونت خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد به راه اندازی بازار‌های ارزاق عمومی در ایام نوروز نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در این راستا ۱۲ بازار ارزاق عمومی با قیمت مناسب در بافت پیرامونی حرم مطهر راه اندازی شد.

نجفی تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعات مورد نیاز زائران و مجاوران در ایام نوروز تأمین نان بود که با همکاری فرمانداری، ۱۱ مکان برای عرضه نان درنظرگرفته شده و نسبت به پخت و عرضه نان اقدام کردند. " ۶ مکان برای عرضه نان مربوط به شهرداری می‌باشد موارد دیگر استعلام گرفته شود."

وی به برگزاری جشنواره فروش ویژه در فروشگاه‌های شهرما نیز اشاره کرد و گفت: در این ایام جشنواره فروش ویژه با ارائه تخفیف ۱۵ تا ۵۰ درصدی نیز در فروشگاه‌های شهر ما برگزارگردید.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین برای اولین بار امسال جشنواره شیرینی عیدانه را برگزار کردیم که طی آن در ۷ فروشگاه شهرما شیرینی با تخفیف در اختیار زائران و مجاوران قرارگرفت.

وی با بیان اینکه امسال به ایمنی شهر مخصوصاً پارک‌ها توجه ویژه داشتیم و در همین راستا ۱۴ خطر پر تکرار رفع و نواقص برطرف شد، اظهارکرد: در کنار این موارد پیگیری و رفع نقص مراکز اسکان زائر نیز در ایام نوروز مد نظرقرارگرفت.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد به اجرای طرح محله‌های بهاری اشاره کرد و افزود: درچهارچوب این طرح در هشت محله اقداماتی به صورت روبنایی و زیربنایی جهت استقبال از بهار انجام شد. همچنین از شهروندانی که در رابطه با محیط زیست با این معاونت همکاری داشته اند، تقدیر می‌شود.

نجفی به کاشت ۱۵ میلیون شاخه گل در بهار امسال اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۱۸ میلیون بوته گل داشتیم، اما امسال این تعداد ۱۵ میلیون شاخه می‌باشد و دلیل آن نیز توزیع مناسب، کنترل کیفیت، تغییر کاشت در فضای سبز و توجه به میزان مصرف آب بوده است.

وی ادامه داد: در مجموع امسال بیش از یکصد هزار مبلمان پارکی رفع نقص و رنگ آمیزی شده است. قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد به کاشت گل‌های لاله در راستای استقبال‏ از بهار نیز اشاره و اظهارکرد: امسال ۲۲۰ هزار پیاز گل لاله کاشته شده است، پیازگل‌هایی که پارسال داشتیم به صورت استاندارد نگهداری کردیم تا امسال قابلیت استفاده داشته باشد. " ۰۰۰/۱۲۰ پیاز گل مربوط به سال گذشته و ۰۰۰/۱۰۰ مربوط بهار ۱۴۰۲ می‌باشد."

نجفی اضافه کرد: در المان‌های گل نیز رشد ۲۳ درصدی را نسبت به سال گذشته شاهد بودیم که ۴۰ درصد از این المان‌ها در حاشیه شهر نصب شد که حدود۱۰ درصد بیشتر از سال گذشته است.

وی در ادامه گفت: همچنین با هدف استفاده از ظرفیت خلاقانه شهرداری مناطق، امسال ۴۴۳ المان خلاقانه نیز داشتیم. المان‌های توپیاری هم رشد ۲۵ درصدی داشت و ۲۰ المان جدید را در ایام نوروزشاهد بودیم.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد با اشاره به اجرای پیکر تراشی روی درختان خشک شده نیز اظهارکرد: برخی از درختان در سطح شهر خشک شده اند، اما در راستای زیباسازی شهر و برای استفاده از پیکره خشک این درختان به شکل‌های متنوع پیکره تراشی شده است.

نجفی ادامه داد: اتفاق ویژه امسال برگزاری جشنواره نور بود که در بسیاری از شهر‌های دنیا وجود دارد و برای اولین بار در بوستان کوهسنگی مشهد اجرایی شد. وی با بیان اینکه جشنواره نور به عنوان اولین جشنواره هنری ایران با هدف ایجاد یک ظرفیت جدید هنری در شهر مشهد و پیوند آن به استقبال از بهار طراحی و در ایام نوروز اجرایی شد اظهارکرد: جشنواره نور یکی از گزینه‌های اصلی مطرح شده در معاونت فرهنگی واجتماعی و معاونت محیط زیست و خدمات شهری بود که مطالعات علمی و پژوهشی آن حدود ۱۰ماه به طول انجامید.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد اضافه کرد: جشنواره نور یک طرح بین المللی در سراسر کشور‌های دنیا است که هر کشور براساس آیین و فرهنگ مختص خود، به آن می‌پردازد و ما نیز در مشهد تلاش کردیم تا فرهنگ رضوی. فرا رسیدن بهار و ماه مبارک رمضان در آثار اکران شده مورد توجه قرار بگیرد.

نجفی تصریح کرد: جشنواره نور از تاریخ ۵ تا ۱۷ فروردین ماه در بوستان کوهسنگی برگزارمی شود. وی به راه اندازی ۴۳ سقاخانه اسلیمی در شهر مشهد اشاره کرد و گفت: این سقاخانه‌ها ویژه شهر مشهد طراحی، اجرا و نصب شده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد به اجرای خاموشی "ساعت زمین" در مشهد، همزمان با سراسر دنیا، در ایام نوروز نیز اشاره و خاطرنشان کرد: براین اساس چراغ‌های ساختمان‌های شهرداری مشهد به مدت یک ساعت خاموش شد.

نجفی با اشاره به برپایی جشنواره خشک منظر برای نخستین بار در مشهد در ایام نوروز گفت: هدف از اجرای جشنواره خشک منظر در تقاطع کلاهدوز آشنایی شهروندان با طراحی منظر سازگار با مناطق خشک و نیمه خشک بود، زیرا با توجه به کمبود منابع آبی باید دانش طراحی منظر و فضای سبز در شهر‌ها به سمتی پیش برود که با حداقل مصرف آب، حداکثر میزان فضای سبز را ایجاد کند.

وی ادامه داد: جشنواره xeriscape یا منظرپردازی خشک رویکردی متداول در سطح جهان است که در مواجهه با شرایط و اقلیم‌های گرم و خشک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد افزود: در جشنواره خشک منظر با استفاده از المان‌های توپیاری لاکپشت، خارپشت و شتر و همچنین سازه‌های چوبی، سنگی و ریگ‌های رنگی درترکیب با گیاهان پوششی و درختچه ها، منظره زیبایی برای شهروندان در ایام نوروز به تصویر کشیده شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->